Orbitreki mimo bycia solidnymi maszynami potrafią nieraz się zepsuć, poniżej zamieszczę krótką listę najczęstszych awarii maszyn z jakimi się spotkałem i sposoby ich naprawy we własnym zakresie.
1. Uszkodzenie/zerwanie pasa rowkowego w orbitreku:
Ta usterka potrafi mieć kilka przyczyn od zużycia paska przez krzywe koło zamachowe po poluzowanie się śrubek w napinaczu. Usterkę poznamy po bardzo luźnej pracy płóz orbitreka albo wyraźnym braku oporu podczas ruchu. Wymiana paska zajmuje około 20-30 minut i nie sprawia żadnych problemów, jeżeli orbitrek jest na gwarancji serwis powinien być w stanie naprawić ją w domu klienta, bez potrzeby pakowania i wysyłania całej maszyny. W przypadku braku gwarancji sprawdzamy numer i sprężystość paska (np.270J), ilość rowków i jego obwód zewnętrzny lub średnicę. Mamy dwie opcje albo dzwonimy do sklepu w którym kupiliśmy sprzęt i dadzą nam namiary na serwisanta który przyśle nam część albo udajemy się na zakupy osobiście i w sklepie z częściami motoryzacyjnymi powinniśmy również otrzymać taki pasek.
2. Uszkodzenie/spalenie serwomechanizmu (silniczka odpowiedzialnego za opór maszyny):
Jeżeli dojdzie do tej awarii jedynym po czym ją poznamy będzie błąd wyświetlany na komputerze maszyny np. E-2 w axerffit slide. Do tej awarii może dojść np. podczas uruchomienia orbitreka świeżo po wstawieniu go do domu (zawsze nowy orbitrek powinien po wyjęciu z kartonu odczekać ok 4 godzin) albo po użyciu niewłaściwego zasilacza. Wymiana silniczka ogólnie jest prosta i polega na odkręceniu 4 śrubek mocujących serwomechanizm a jedynym na co musimy zwrócić uwagę jest odpowiednie zamocowanie linki odpowiadającej za obciążenie. Ta usterka jest prawdopodobnie najdroższa do naprawy, gdyż cena serwomechanizmu potrafi przekroczyć 300-400 złotych. Nieraz zdarza się też problem w postaci poluzowania się śrubek podtrzymujących cały mechanizm silniczka. Poznać ją można po charakterystycznym dźwięku jak gdyby przerywanej pracy/stukania podczas samej zmiany obciążenia wtedy wystarczy dokręcić śrubki w plastikowej obudowie silnika/zamienić je na trochę dłuższe śrubki i w większości wypadków powinno to rozwiązać problem.
3.Awaria wyświetlacza/ wyświetlacz nie reaguje na zasilanie
Najczęstszy powód tej usterki jest prozaiczny- podłączyliśmy zły zasilacz i doszło do spięcia w wyświetlaczu, jedynym ratunkiem jest nowy wyświetlacz i serwis nie powinien mieć z wymianą żadnego problemu. Czasami w nowych orbitrekach wyświetlacze są fabrycznie uszkodzone i należy zgłosić taki problem serwisowi.
4. Skrzypienie i stukanie maszyny podczas treningu:
Najczęstszym powodem tego zjawiska są luzy na śrubach w orbitreku, brak wypoziomowania albo wytarcie gum tłumiących na stabilizatorach. Wystarczy dokręcić wszystkie śruby w maszynie, wypoziomować ją i sprawdzić czy gumy na stabilizatorach są w porządku, jeżeli nie, można je zastąpić kilkoma warstwami taśmy klejącej:)
Incoming search terms: